Kilkunastu programistów, mnóstwo pomysłów, szlachetny cel i litry kawy, tak wyglądał hackathon zorganizowany przez wchodzące w skład Grupy Vercom firmy Appchance i Center.ai. W tle inicjatywa Dziadkowe Biznesu, nowoczesna technologia oraz świetna atmosfera.
Dziadkowie Biznesu to kampania społeczna stworzona przez studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Jej celem była pomoc osobom starszym, od lat prowadzącym niewielkie biznesy.
Projekt ten doceniły Appchance i Center.ai – innowacyjnie firmy wchodzące w skład Grupy Vercom. Celem firmowego hackatonu było właśnie wsparcie tej inicjatywy. W rezultacie udało się stworzyć stronę internetową, funkcjonalną aplikację mobilną na systemy Android i iOS, a także lifting logo.
Zarówno witryna, jak i aplikacje będą ogromnym wsparciem dla akcji Dziadkowie Biznesu, która do tej pory była obecna wyłącznie w social media. Rozwiązania mobilne ułatwią zgłaszanie przedsiębiorstw do kampanii, a strona www wesprze działania promocyjne. Dzięki aplikacji szybciej można znaleźć przedsiębiorstwo, które nas interesuje!
A jak wyglądał sam hackathon? Udział w nim wzięło 19 pracowników — m.in. deweloperzy, testerzy i project manager. Akcja rozpoczęła się w piątek (08.10.2021) po godzinie 17, a zakończyła następnego dnia tuż przed południem. Oznacza to, że hackathon trwał aż 18 godzin, podczas których bez przerwy pracowano na rzecz inicjatywy Dziadkowie Biznesu.
– Dziadkowie Biznesu to świetna akcja, która tak naprawdę uratowała wiele mniejszych przedsiębiorstw. Cały zespół od razu poczuł, że praca na jej rzecz jest dobrym pomysłem. Jesteśmy dumni zwłaszcza z aplikacji, która ułatwi zainteresowanym zgłaszanie się do programu, a także wyszukanie takiego przedsięborstwa w wybranej okolicy – mówi Michał Banaszyński, główny inicjator hackathonu.
Stronę inicjatywy można znaleźć pod adresem www.dziadkowiebiznesu.com, a aplikacje w sklepie:
Leave a Reply