Aplikacja mobilna jest obecnie jednym z kluczowych elementów strategii omnichannel. Stanowi ona swego rodzaju pomost pomiędzy sprzedażą online i offline. Jednak sama aplikacja mobilna nie wystarczy. Istotne jest jej wypromowanie, rozwijanie, a także właściwy sposób komunikacji z klientem za jej pomocą – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Przemysław Hanicki, CEO wchodzącego w skład Vercom software house’u Appchance.
W jakim tempie rozwija się rynek m-commerce? Jak na rozwój tego segmentu wpłynęły lockdowny związane z pandemią COVID-19?
Rok 2020 przyspieszył rozwój e-commerce przynajmniej o kilka lat. Pandemia sprawiła, że dla wielu firm rozwój w kierunku e-commerce stał się koniecznością. Ten dynamiczny wzrost jednocześnie przyczynił się do zauważalnego wzrostu inwestycji w aplikacje mobilne. Pandemia przyspieszyła podejmowanie decyzji dotyczących wdrożenia, czy też rozwoju aplikacji mobilnych. Firmy retail są dzisiaj w pełni świadome, że dzięki takim aplikacjom mogą ułatwić zakupy klientom w okresie pandemii, zapewnić bezpieczeństwo zakupów, a przede wszystkim zdobyć zaufanie klientów i utrzymać ich lojalność.
Czy Appchance zaobserwował wzrost liczby zamówień lub zapytań ze strony klientów?
Zdecydowanie mamy więcej pracy, pojawia się też znacznie więcej zapytań. Firmy handlowe poszukują sprawdzonych partnerów, którzy mają doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu aplikacji mobilnych, ale też potrafią udzielić kompleksowego wsparcia biznesowego i być przewodnikiem w całym procesie projektowania, wdrażania i marketingu aplikacji. Naszym klientom dajemy coś więcej aniżeli samą aplikację mobilną. Wspólnie z klientem przechodzimy przez proces warsztatowy, w którym staramy się zrozumieć potrzeby użytkowników aplikacji, cele biznesowe firmy, ale także znaleźć USP (unique selling proposition) oferty naszego klienta.
- Rok 2020 przyspieszył rozwój e-commerce przynajmniej o kilka lat, przyczynił się także do rozwoju segmentu m-commerce
- Jak pokazuje raport “Monitor programów lojalnościowych” ARC Rynek i Opinia, 2020, w Polsce najczęściej używane funkcje w aplikacjach lojalnościowych to: sprawdzanie aktualnych promocji (59% odpowiedzi), a także wykorzystywanie kuponów rabatowych (54%)
- Obecnie zdecydowana większość sklepów online korzysta z rozwiązań dostępnych dzięki nowym technologiom. Jest to konieczne, by utrzymywać i przyciągać coraz to nowych klientów, a także pomagać im dobierać produkty do ich indywidualnych potrzeb
Leave a Reply