• HOURS: MON-FRI 8AM 7PM

Menu Close

Vercom z blisko 2-krotnie większymi rdr. przychodami w III kw. 2021 r.

Mamy za sobą kolejny rekordowy kwartał. W minionym okresie udało się nam wypracować prawie 2-krotny wzrost przychodów (wzrost o 94 proc. rdr.) do poziomu 44,3 mln zł. Co równie ważne, liczba klientów korzystających z rozwiązań Vercom wzrosła jeszcze bardziej (wzrost o 120% rdr.) do 18,7 tys. Komplet rekordowych wyników zamyka marża brutto, która wyniosła 13,7 mln zł, co oznacza wzrost o 85 proc. Bardzo dobre wyniki są zasługą wzrostu organicznego oraz pierwszych synergii z inwestycji we FreshMail oraz PushPushGo.

Trzeci kwartał tego roku przyniósł naszej Spółce kolejne rekordowe wzrosty, co niezmiernie nas cieszy. Dynamiczne tempo, w jakim się rozwijamy to poza stabilnym i silnym wzrostem organicznym, również efekt akwizycji, dzięki którym pozyskujemy nie tylko klientów, ale i cenne talenty. Mamy duże ambicje, dlatego w najbliższej przyszłości chcemy skoncentrować się na globalnej ekspansji i z pełnym zaangażowaniem pracować nad dalszym rozwojem Spółki – mówi Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Na szczególną uwagę zasługuje wzrost liczby klientów, gdyż stanowi silną podwalinę do wzrostu skali biznesu w przyszłości. Uwzględniając wzrost organiczny oraz dodatkowo klientów ProfiSMS, FreshMail oraz PushPushGo – ich liczba zwiększyła się ponad dwukrotnie do 18,7 tys.

Warto również wspomnieć, o dwóch inwestycjach, jakie miały miejsce w minionym kwartale. 7 lipca br. Spółka nabyła 100 proc. udziałów lidera rynku e-mail marketingu FreshMail, a dzień później zainwestowaliśmy w podmiot specjalizujący się w powiadomieniach Web Push – PushPushGo, przejmując 67,42 proc. udziałów, co pozwoliło rozszerzyć skalę działalności Grupy Vercom o kolejny kanał komunikacji web push, a przez to generować naturalne synergie sprzedażowe.

W ciągu 12 miesięcy od otrzymania środków z IPO a więc do maja 2022 r., Vercom planuje przeznaczyć na akwizycje minimum 250 mln zł.

Z pozyskanych środków IPO, na przejęcie udziałów FreshMail oraz PushPushGo przeznaczyliśmy 40 mln. Utrzymujemy, że spełnimy nasze założenia przedstawione w trakcie procesu IPO i resztę środków, tj. 210 mln wykorzystamy na dalszy rozwój biznesu i akwizycje. W przyszłość patrzymy globalnie i konsekwentnie chcemy się skalować, nie ograniczając się jedynie do regionu CEE – dodaje Krzysztof Szyszka.

Ze względu na specyfikę ostatniego kwartału roku, zwykle obfitującego w największą w roku liczbę zamówień e-commerce – z uwagi na przypadający w nim Black Friday oraz intensywny okres okołoświąteczny – a co za tym idzie – bardzo dużą ilość wysyłanych wiadomości i komunikatów, spodziewamy się, że ostatni kwartał przyniesie również zadowalające wyniki. Dla rynku CPaaS, wzrost e-commerce zapewnia bowiem efekt dźwigni – jedna transakcja generuje kilka lub kilkanaście powiadomień wysyłanych przez platformy CPaaS  dla klientów (SMS, EMAIL, PUSH lub OTT): od podziękowania za zrealizowane zamówienie, przez informacje o autoryzacji i realizacji płatności, wysyłkę i doręczenie przesyłki, aż po wystawienie faktury, czy prośbę o wyrażenie opinii.

Ostatnie trzy miesiące roku to dla wielu sektorów, w tym naszego, czas żniw, ale także wytężonej pracy. Z racji, iż naszymi klientami są w przeważającej mierze firmy e-commerce oraz oferujące usługi wspierające e-commerce, w okresie wzmożonych zamówień, będą one jeszcze częściej wykorzystywać powszechnie stosowane kanały komunikacji, takie jak e-mail, SMS, push, czy OTT – dodaje Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.

Leave a Reply

Your email address will not be published.