• HOURS: MON-FRI 8AM 7PM

Menu Close

Czym jest CPaaS?

CPaaS to niezwykle dynamicznie rosnący rynek usług, z którym styczność każdy z nas ma na co dzień m.in. robiąc zakupy online, zamawiając taxi, czy też dokonując płatności mobilnych. Według danych ekspertów światowy rynek CPaaS rośnie w tempie aż 33% rocznie, a w kolejnych latach utrzyma tę dynamikę. Głównymi stymulantami jest tu rozwój e-commerce oraz cyfryzacja społeczeństwa. Platformy oferujące rozwiązania w tym modelu na dobre zmieniły zintegrowaną komunikację biznesową.

CPaaS (Communications Platform-as-a-Service) to nowoczesne rozwiązania do komunikacji firm z klientami za pomocą jednej dedykowanej platformy, która porządkuje proces komunikacji przy użyciu wiadomości tekstowych, graficznych, głosowych oraz wideo takich jak SMS, email, push czy OTT. Dzięki integracji wszystkich usług w jednym miejscu komunikacja z klientem jest spójna, w większym stopniu zautomatyzowana i dzięki temu relatywnie tańsza w obsłudze. Wszystko to pozwala z kolei, na większą efektywność prowadzonych działań w rozumieniu dostarczania komunikatów do odbiorców.

CPaaS zmienił model komunikacji

CPaaS jest pośrednio używany przez każdego z nas. Za każdym razem, gdy robimy zakupy w Internecie, płacimy, korzystamy z pomocy technicznej albo z usług kurierskich lub logujemy się do banku on-line, prawdopodobnie wspierają nas w tym procesie usługi spółki działającej w modelu CPaaS. Obecnie tego typu rozwiązania stały się integralną częścią postępującej cyfryzacji życia.

Firmy, korzystające z usług CPaaS nie muszą budować i integrować systemów samodzielnie – mogą użyć gotowego, elastycznego rozwiązania opartego o interfejs API, bez konieczności utrzymywania całej technicznej infrastruktury we własnym zakresie.

Ponadto, integracja w jednym miejscu wszystkich działań komunikacyjnych firm z klientami, nie tylko usprawnia cały proces, ale też umożliwia transformacje strategii komunikacji firma-klient i wzniesienie jej na wyższy poziom. Każda forma komunikacji służy do osiągania innych celów, ale realizowanie ich w ramach jednej platformy CPaaS pozwala uzyskać zdecydowanie większą efektywność i transparentność w realizowanych działaniach.

Rozwój rynku CPaaS jest napędzany przez e-commerce

Platformy CPaaS coraz szybciej zdobywają popularność. Według danych z raportu IDC Worldwide światowy rynek CPaaS rośnie w tempie 33% rocznie w latach 2019 – 2025. Szacowana wartość rynku w 2025 r. ma wynieść 23,1 mld USD w porównaniu do 4,3 mld USD w 2019 r. Także inni analitycy rynkowi (m.in. Juniper oraz Gartner) spodziewają się utrzymania podobnego wzrostu zapotrzebowania na tego typu usługi

Vercom jednym z liderów rynku CEE

CPaaS jest usługą oferowaną przez duże podmioty na całym świecie. Rynek nie jest więc nowy, ale jak mogliśmy się przekonać, wciąż dynamicznie rośnie i ma bardzo duży potencjał.

„Rynek na tego typu usługi dynamicznie rośnie na całym świecie, a w Polsce jest dopiero na początku swojej drogi. Nie obejdzie się jednak bez coraz szerszych wdrożeń tego typu systemów. Dominujące rozwiązania jednokanałowe są mniej efektywne i dają gorsze rezultaty pozyskiwania klientów i ich utrzymania. Są też droższe i bardziej skomplikowane w obsłudze. Dlatego też wielokanałowe rozwiązania CPaaS stają się coraz bardziej potrzebne, w szczególności dla dużych firm e-commerce-owych, bankowych, kurierskich i z innych sektorów. W najbliższym latach spodziewam się konsolidacji w branży i wykrystalizowania dwóch lub trzech regionalnych liderów.” – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.